lördag 6 november 2010

Om konsten att skriva en bok, eller behövs det när man bloggar?

Många funderingar kan man ha om detta, om det nu skulle vara så att man har den ambitionen. Naturligtvis så har jag det, för annars skulle jag inte sitta här och skriva om det... Men den stora frågan för mig, är om man verkligen behöver skriva en bok? Varför inte låta bloggtexten utgöra boken, eller rättare sagt låta delar av texten kanske utgöra basen för boken... Det blir ju iofs ett väldigt öppet förfarande, men det verkar finnas underlag för den typen av sätt att genomföra saker och ting!

En väldigt viktig sak med att skriva en bok, är ju förstås innehållet, och vilken typ av bok man siktar på att skriva... Kan man skriva en följetong här? Ja, det borde ju gå. Men då behöver man en historia också. En historia som är såpass intressant att den kan locka folk till läsning... Vad vill då jag? Ytterligare en fråga att ta ställning till... *suck* Jag återkommer till det senare...

Just nu behöver jag tänka lite, reflektera lite över mina frågeställningar, och yttermera, så har jag ett samtal som väntar... inget viktig egentligen, bara ur trafiksäkerhetssynpunkt... Jag väntar på att säljaren av vinterdäcken hör av sig, så att jag kan bege mig bort och köpa däcken... så att jag i framtiden kan färdas tryggt, och det vill ni väl?

onsdag 3 november 2010

Yeah right!

Onsdag 3:e november, och här sitter jag igen... för jag vet inte vilken gång i ordningen... Bloggar har jag haft förut, sedan tidernas begynnelse... alltså tidigt 2000-tal, men nu är nu, och jag startar om igen...

Ett nytt blankt ark ligger framför mig, och jag fyller det med vilken smörja jag vill. Skulle det vara så att ni gillar denna smörja, så är vem som helst välkommen att lämna en kommentar, eller bara säga ett hej!

Anywho... welcome to my mayhem!